close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עישון בשר למתחילים– כל מה שעליכם לדעת

מערכת שורשכא טבת, תשעח08/01/2018

בשר מעושן צריך להיות איכותי, לעבור תהליך עישון בסבלנות רבה ולהיות מוכן היטב לקראת ההגשה. אל תמהרו ואל תדחקו בו

תגיות:
הניחוחות שנלווים אל הבשר המעושן הם כאלה שקשה מאוד לעמוד בפניהם. חובבי הבשר מכירים היטב את הריח הזה, הנפלא, שמזכיר לנו בעיקר מסעדות יוקרה באירופה. אלא שאתם ממש לא חייבים לרוקן את הכיס כדי להשיג בשר מעושן ואיכותי, וגם לא לטוס בשביל זה למסעדה מפוארת בפריז. אתם רק צריכים להצטייד במעשנת ולדעת איך עושים את זה לגמרי לבד, אצלכם בבית.

הציוד המרכזי: מעשנת בשר
באופן טבעי תצטרכו מעשנת בשר כדי לצאת לדרך, וזה באמת לא משנה אם אתם מתכוונים לעשן בשר, טופו, דג או חציל. המעשנת שלכם תכלול תא אחד שבו תונח המנה המיועדת לעישון, ובתא אחר יונחו הגחלים. יש גם מעשנות שמבוססות על עץ או גז, אבל מעשנת הגחלים נחשבת לפופולרית למדי. שימו לב שיש הבדלים גם בין העלויות של מעשנות שונות. במילים אחרות, אם אתם לא לגמרי בטוחים איזו שיטה מועדפת עליכם, המחיר עשוי לעזור לכם לבחור אם יש לכם תקציב מוגבל.

הכנת הבשורה לקראת העישון
מעשנת הבשר שלכם צריכה להתחיל לפעול הרבה לפני שתכניסו אליה את הבשר המיועד, ויש לכך שתי סיבות עיקריות. הסיבה הראשונה היא היגיינה, כאשר מעשנת שפועלת מראש (ללא בשר) היא מעשנת שעוברת תהליך עצמי של ניקוי, פרט חשוב מאוד בכל הקשור להכנת אוכל. הסיבה השנייה פשוטה מאוד: תנו למעשנת את הזמן להגיע לטמפרטורה הנכונה. בינתיים תוכלו להכין את כל מה שאתם צריכים, מהכנת הגחלים ועד להכנת הבשר עצמו לקראת העישון.

השלב הבא: עישון הבשר
אם יש מעשנת בשר שהופעלה מראש וגם בשר שהוכן לקראת העישון, אתם מוכנים להמשיך לשלב הבא. כעיקרון, עישון הבשר מתבצע על ידי הצבת הבשר בתא המיועד לו (כפי שהסברנו קודם), שם הוא יעבור תהליך איטי של צליה בחום נמוך. משך הזמן הדרוש הוא נקודה מאוד משמעותית, שכן בשר מעושן קשה להגיש לאורחים שמגיעים באופן ספונטני לחלוטין. אם אתם מזמינים את החברים לארוחה דשנה נסו להיות קצת פחות ספונטניים כדי שתוכלו לעשן את הבשר היטב ולהגיש מנה עשירה ומפתיעה. יתרה מכך, אם תגבירו את החום כדי לנסות ולזרז את התהליך תשיגו את ההיפך הגמור מהמטרה שלכם. פנו מראש ארבע שעות ואם יש לכם זמן, עדיף לפנות קצת יותר מזה, בעיקר בבשרים שבהם חלקים שצלייתם איטית יותר.

איכות קודמת לכל
בשר מעושן צריך להיות איכותי, לעבור תהליך עישון בסבלנות רבה ולהיות מוכן היטב לקראת ההגשה. אל תמהרו ואל תדחקו בו, גם אם האורחים עוד רגע בדלת וגם אם אתם ממש רעבים ולא יכולים לחכות. בשר מעושן הוא פינוק אמיתי וכדי שתיהנו מהניחוחות והטעמים שלו, עדיף שתתנו לו את הזמן שהוא צריך, בלי לחץ.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה